mijn persoonlijke bijbeltekst

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for You are with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

zondag 25 mei 2014

een avondje mijnenveld

21:17
het is een mijnenveld hier. ik ben op het feest van Bram en Jennie ter ere van hun 25 jaar jubileum. overal mensen, prikkels en omgangs manieren waar ik van opkijk of me voor interesseer. ik probeer alles te begrijpen en op te vangen maar ik weet dat ik mezelf hierdoor ook overprikkelt maak. daarom ben ik nu net naar buiten gelopen en even ergens alleen gaan zitten, op de rand van de trampoline. ik ga muziek op zetten, koptelefoon op en weer naar binnen (de schuur), zo kan ik het beter verdragen en als ik gesprekken wil of ik wordt aangeschoten dan zet ik hem af.

Rick

22:08
net een paar geweldige stukjes gezien! creativiteit is geboren in deze familie!
ook nog een voorvalletje: ik moest ontzettend nodig plassen, dus ik vroeg heel fatsoenlijk waar aan Hiljan, er liep een meisje mee die ook moest. dus wij stappen die keet in waar 2 wc's ingebouwd waren. eerste hindernis is dat er geen licht is... dus mijn eerste reactie tegenover de meid is "dat word lastig met afvegen". maar geen zorgen, ik hoefde alleen maar te plassen.
we gaan zitten, en op de 1 of andere manier waren we even tweelingen. ik hoor de boel naar beneden gaan (ik deed dat dus ook tegelijk) en daarna een dikke plasstraal!! ik moest ff op gang komen dus ik viel pas later bij. daarna hoor ik dat we tegelijkertijd klaar zijn. maar om haar niet aan te kijken schuif ik pardoes m'n broek weer omhoog en maak dat ik wegkom (gelukkig is het geen onwaarheid dat vrouwen meer tijd nodig hebben!) en ik heb natuurlijk wel even een snelle haal met wc papier gedaan. ik geneer me niet zo vaak maar dit was toch wel een momentje waarvan ik dacht "okee,... duszzzzz"
Rick

23:34
op weg naar huis. we waren met een klein clubje van jv, maar oh zo gezellig! zulke avondjes zijn altijd erg tricky. ik moet oppassen dat ik niet overprikkelt raak, als antwoord daarop is het nodig dat ik me soms een tijdje afsluit. deze avond deed ik dat door muziek te luisteren met koptelefoon. tegelijkertijd moet ik er ook aan denken dat ik me niet teveel afsluit. ik weet van mezelf dat ik dan ontvlucht, terwijl ik juist moet oefenen. ik heb echt nagedacht over of ik zou gaan, deze avond. dit waren mijn redenen toch te gaan:
-ik moet oefenen met sociale situaties, JV avond is al tricky genoeg. oefening baart kunst
-deze reden vertel ik niet
-juist omdat ik er een beetje tegenop zag ben ik gegaan, juist hierdoor kan ik mezelf later ook meer pushen. en wat ik meegenomen heb uit mijn jeugd is dat als ik ergens niet naartoe ga of mee ga dan wordt het altijd leuk! en dan hoor ik de dingen die ik gemist heb en dan heb ik er spijt van dat ik niet mee ben gegaan.

fijne zondag iedereen :)

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Dank je wel voor je bericht. het wordt zeer gewaardeerd. mocht je reactie vuile taal bevatten, minder frisse benoemingen, pijnlijke, stekelijke of hatelijke opmerkingen dan zal deze worden beoordeeld en op beschaafde manier afgewimpeld. vergeet niet "wat u niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

mocht je reactie een positieve boodschap hebben, een fijne opmerking of een heerlijk sarcastische zin, dan zal deze op dezelfde manier beantwoord worden, want vergeet niet "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten"

als laatste, ik oordeel niemand, dat zal God doen op het eind van je leven. als je niet gelooft in een God, dan leef je niet, als je niet leeft is de oplossing God. als je zelf de oplossing zonder God gevonden hebt, en je leeft. zal je geoordeeld worden voor het feit dat je zonder God hebt geleefd.

greetz,

Rick

ps: je bent altijd welkom om nog een keer te reageren, ik stel het erg op prijs. als je graag betaald wil worden voor reacties, dan kan dat geregeld worden. geef me je adres en ik kom bij je langs om een stevig robbertje te stoeien.