mijn persoonlijke bijbeltekst

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for You are with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

donderdag 8 mei 2014

"het Eikenhorst leven" deel 1: opstaan/ochtend

op deze zondagavond een schrijfsel over hoe het leven reilt en zeilt op de Eikenhorst, mijn woonplek.

toen ik hier kwam wonen (4 maanden geleden) was ik onervaren met veel dingen, nu nog steeds, maar nu heb ik het meeste al wel een paar keer geprobeerd.
ook dingen die ik vanuit een mannelijk ego niet gedaan zou hebben, mocht het niet nodig zijn geweest...
denk aan dweilen, wc schoonmaken en stof afnemen. wat ik nog niet gedaan heb is strijken, in mijn eerste rondleiding lachte ik de begeleider bijna in z'n gezicht uit toen hij me de strijkplank liet zien, mannelijke trots is blijkbaar een diepgeworteld iets.

een gewone dag ziet er voor mij ongeveer zo uit:
ik sta op, elke dag rond 8 uur om voor te bereiden voor werkproject. dat begint om half 9. nu was mijn dag/nacht ritme niet bepaalt 'gezond' te noemen (slapen om 3 uur s'nachts, rond 12 uur wakker worden, etc.) maar het gaat elke week en daarna elke dag beter om op tijd te slapen/op te staan.

08:00
ik stap uit bed en loop naar de wc, even piesen en kakken. ik heb een handdoek op de vloer gelegd omdat ik anders van die kouwe poten heb, mijn ochtend humeur reageert zich meestal af op zulke details.
08:08
na 5 minuten afgeveegd te hebben werp ik een blik op mezelf in de spiegel, even kijken hoe mijn haar deze ochtend zit. dat is namelijk elke dag weer anders! de ene ochtend schrik ik van Rick Boon in de spiegel, de andere dag wil ik mezelf wel zoenen.
08:09
ik ben m'n bed ook deze ochtend weer ontwent en ik kleed me aan, ik smeer brood met mijn vaste beleg; Friese stroop, salami, pindakaas met nootjes en soms een tostie met 48+ kaasplakken. ik eet terwijl ik iets lees of luister. daarna even een paar woorden naar boven gooien en de deur uit.
08:15
ik loop naar de werkschuur (100 meter verderop), m'n geest wakker maken door een bak koffie, socializing en tijdens dat horen we de werkverdeling van die dag, we bidden samen en gaan om 08:30 aan de slag!

laat je geen zand in de ogen strooien, wat ik hierboven heb beschreven is waar, behalve dat ik ook nog een alternatieve start heb wat 1 keer in de 4 werkdagen gebeurt.
alternatief begin van de dag:
08:27
ik rol uit bed(letterlijk), ik kleed me aan in een roes en laat m'n ziel nog in bed liggen. ik loop naar werkproject en ben nog net op tijd om 'hallo' te zeggen en aan het werk te gaan...
een half uur later maak ik pas écht contact met mijn hersens en kom ik op gang, staken, gewoon omvallen en slapen of iemand vragen mijn arm te breken zijn dingen die dan meestal in me op komen. ook deze dag weer even doorbijten.

tijdens werkproject gebeurt er altijd wel wat. er zijn meerdere mensen aan het werk die bestaan uit vrijwilligers en cliënten (ook van andere locaties) die wegens verschillende redenen ook aanwezig zijn, denk aan werkloosheid, daginvulling, ritme en structuur (dit geld voor mij). grappen en grollen zijn onderdeel van het geheel, maar er word ook zeker werk verzet! het fijne van het werken op het terrein is dat je snel resultaat ziet. iets wat ik nodig heb voor veel dingen.

een fijne werkdag toegewenst,

Rick




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Dank je wel voor je bericht. het wordt zeer gewaardeerd. mocht je reactie vuile taal bevatten, minder frisse benoemingen, pijnlijke, stekelijke of hatelijke opmerkingen dan zal deze worden beoordeeld en op beschaafde manier afgewimpeld. vergeet niet "wat u niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

mocht je reactie een positieve boodschap hebben, een fijne opmerking of een heerlijk sarcastische zin, dan zal deze op dezelfde manier beantwoord worden, want vergeet niet "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten"

als laatste, ik oordeel niemand, dat zal God doen op het eind van je leven. als je niet gelooft in een God, dan leef je niet, als je niet leeft is de oplossing God. als je zelf de oplossing zonder God gevonden hebt, en je leeft. zal je geoordeeld worden voor het feit dat je zonder God hebt geleefd.

greetz,

Rick

ps: je bent altijd welkom om nog een keer te reageren, ik stel het erg op prijs. als je graag betaald wil worden voor reacties, dan kan dat geregeld worden. geef me je adres en ik kom bij je langs om een stevig robbertje te stoeien.