mijn persoonlijke bijbeltekst

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for You are with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

zaterdag 18 januari 2014

een opstaan van actie

geschreeuw, keihard gillen horen, een rauwe doodsnood kreet. dit waren de ingrediënten van mijn opstaan deze ochtend. de situatie was als volgt: ik lig in bed, rustig dommelend, moeder is net kleren terugleggen op mijn planken.
ineens(!) een koude kreet, gevolgd op meer gegil van diep achter de keel, ergens van beneden. ik heb mijn moeder nog nooit zo snel zichzelf naar beneden zien verplaatsen, in fact, ik kan me niet herinneren dat ik haar zag, het leek meer op een schim. en dat terwijl ik het meestal zelf in 3 of 4 stappen doe. ook in dit geval, de ergste beelden vliegen door mijn hoofd "Demi dit" en "Demi dat" "van de schutting gevallen, nek gebroken, mes ergens in geplant, zit ergens klem, of heeft een vinger eraf liggen" allemaal scenario's die niet onmogelijk zijn maar eigenlijk praktisch gezien nooit gebeuren.
als ik in de tuin aankom zie ik Renske daar staan, mama staat er al wat meer seconden dan ik. de buurman van 2 huizen verderop komt binnenstormen via de poort en kijkt in de snelheid verdwaasd om zich heen "wat is er aan de hand?" zie je hem gewoon denken. Renske heeft eindelijk zich verstaanbaar gemaakt en legt uit ""de zwarte viel Alex aan! hij had hem in zijn keel!" (dat zijn dus onze 2 konijnen....., dat je het even weet) Zij was doodsbang geweest voor het leven van haar konijn, en die emotie is oprecht. ook al heb ik geprobeerd uit te leggen dat je de volgende keer alleen zo mag gillen als er écht iemand dood gaat. en dat het aantal decibel naar beneden moet natuurlijk. want zoals ik al in het begin het gillen omschreef, ik overdrijf niet. het leek alsof er iemand aan het creperen was. de buurman was alert, mama was alert, ik was alert. bent jij dat ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Dank je wel voor je bericht. het wordt zeer gewaardeerd. mocht je reactie vuile taal bevatten, minder frisse benoemingen, pijnlijke, stekelijke of hatelijke opmerkingen dan zal deze worden beoordeeld en op beschaafde manier afgewimpeld. vergeet niet "wat u niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

mocht je reactie een positieve boodschap hebben, een fijne opmerking of een heerlijk sarcastische zin, dan zal deze op dezelfde manier beantwoord worden, want vergeet niet "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten"

als laatste, ik oordeel niemand, dat zal God doen op het eind van je leven. als je niet gelooft in een God, dan leef je niet, als je niet leeft is de oplossing God. als je zelf de oplossing zonder God gevonden hebt, en je leeft. zal je geoordeeld worden voor het feit dat je zonder God hebt geleefd.

greetz,

Rick

ps: je bent altijd welkom om nog een keer te reageren, ik stel het erg op prijs. als je graag betaald wil worden voor reacties, dan kan dat geregeld worden. geef me je adres en ik kom bij je langs om een stevig robbertje te stoeien.